Olen täysin varma, että edustavilla ja havainnollisilla kuvilla on merkittävä vaikutus asuntojen näytössä kävijöiden määrään ja sitä kautta myyntiaikaan ja mahdollisesti myös myyntihintaan.
Minua kiinnostaisi tehdä asiasta tarkempaa tutkimusta, jotta väitteen voisi perustella numeroin. Oma ydinosaaminen on kuitenkin muualla, kuin markkinatutkimuksen suunnittelussa ja toteuttamisessa, eikä minulla yksin olisi sellaiseen resurssejakaan. Hakusessa olisi siis osaamista oman ammattiaidon jatkeeksi.
Tarjolla on aihe nohevan kauppatieteilijän kandiksi, tai ehkä jopa graduksi asti. Tarjoudun kuvaamaan vertailututkimukseen tarvittavan määrän asuntoja, joiden myyntitietoja voitaisiin verrata ja tämän pohjalta mitata minkälainen vaikutus kuvamateriaalilla on asunnon myyntiin.
Opinnäytetyöstä maksettava palkka riippuu siitä, millä hinnalla asuntojen kuvat saadaan myytyä välittäjälle. Työ voidaan aloittaa aikaisintaan tänä syksynä.
Mikäli siis tunnet aihetta vailla olevan markkinoinni opiskelijan, olisin kiinnostunut yhteystiedoista.
2 kommenttia:
Minullepa välittäjä kertoi, että kuvat eivät saa olla liian hyviä: katsoja voi saada asunnosta suuremman kuvan kuin mitä se on ja pettyy näytössä -> ei osta. Sitten taas: kuvien katsoja näkee yhden - kaksi vähän paljastavaa kuvaa, tulee näytölle ja yllättyy iloisesti -> voipi vaikka tehdä tarjouksen kun oli näinkin hyvä löytö.
Anonyymi on oikeassa. Lisäksi liian hyvät valokuvat herättävät aina epäilyksiä, että onko valaistusta muutettu todellisesta, käytetty laajakulmalinssejä tai kuvia retusoitu. Todennäköisesti paikan päällä odottaa tällöin pettymys, joka rikkoo ostohalut. Kuvien tulisi olla mahdollisimman todenmukaisia ja viestiä talon tunnelmasta.
Erityisesti en pidä kuvista, joissa perspektiivi on vääristynyt ja huoneen todellisesta koosta ei saa mitään käsitystä (laajakulma, kuten oheiset kuvat kaiketi). Muut kuvasi ovat loistavia!
Lähetä kommentti